Anamorph

Anamorph

Det här gillar jag. Fast mitten av filmen blev den dock ganska tråkig och jag var nära att stänga av den. Men iaf så är det en thriller uppbyggd på målningstekniken "anamorphosis" (fråga mig inte vad det heter på svenska) Men den var i varje fall helt ok :) 3 av 5 apelsiner.


Anamorph
Anamorph är en sorts målningsteknik som betyder att det som är målat ser annorlunda ut beroende på vilken vinkel man ser det från, här är några exempel:

Ja såhär ser det ut rakt fram ifrån. Nån himla klutt mitt i. Men om man ser från sidan..
 Så är det en döskalle. Lite små häftigt va?

Jag har för mig att foki har visat såna här bilder nån gång..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0